Voice of the Customer
Welke informatie krijg je NIET via analytics tools
Veel informatie kun je verkrijgen door het inzetten van webanalytics, maar enkele belangrijke vragen blijven openstaan.
Bij Voice of the Customer research worden de bezoekers van je digitale medium ondervraagd.
- Wie is nu eigenlijk de bezoeker? Is het een man of vrouw? Bouwvakker of advocaat?
- Waarom bezoekt men jouw digitale media?
- Welke acties heeft de bezoeker ondernomen naar aanleiding van het bezoek aan jouw digitale media?
- De waardering van jouw media laten beoordelen. Sluit het aan op de behoeften van jouw klanten?
- Meer informatie over de persoonlijke gegevens van de bezoeker
Om continu de waardering van je bezoekers over de inhoud van je digitale media te meten, wordt een enquête ontwikkeld, die op verschillende wijzen kan worden geplaatst, uiteraard op basis van doelstellingen en KPI’s.
Tevens bestaat de mogelijkheid om nadat de pop-up enquête is ingevuld, deze bezoekers op een later tijdstip verder te ondervragen naar hun acties n.a.v. het bezoek aan je digitale medium.
Alle componenten van de Voice of the Customer, die voor een site bezoeker zichtbaar zijn, kunnen desgewenst in de look&feel van de eigen website worden ontwikkeld of de Dimares look&feel kan worden gebruikt.
Als voorbeeld hieronder zien we een overlay-box waarin de klant wordt uitgenodigd om deel te nemen.